Peugeot e-Expert

Kunder som kjøper den nye Peugeot e-Expert kan velge mellom to størrelser på batteriene, alt etter hvilke behov de har. Litium ion-batteriet på 50 kWh gir en rekkevidde på 230 kilometer, mens det største på 75 kWh gir en rekkevidde på 330 kilometer. Alt målt etter standard WLTP-norm for kombinert kjøring.


Prisene er som følger:
L2 136 hk 50 KWh: 379.900
L2 136 hk 75 KWh: 419.900
L3: 136 hk 50 KWh: 391.900
L3: 136 hk 75 KWh: 431.900

Dette er godt utstyrte varebiler som inkluderer utstyr som ryggekamera, infotainment med berøringsskjerm, parkeringssensorer foran og bak, blindsonevarsling og fartsholder med hastighetsbegrenser.

Stor lasteevne og rask lading

Et viktig mål under utviklingen av deb nye elektriske varebilen fra Peugeot har vært å gjøre den like fleksible som utgavene med forbrenningsmotor. Med en nyttelast på opptil 1275 kilo og mulighet til å trekke en tilhenger på ett tonn, dekker de helt klart behovet for svært mange varebilkunder.

Ettersom det fra start har vært planlagt å bygge en elektrisk versjon, er batteriene plassert under gulvet, noe som gjør at både lastehøyde og lastekapasitet beholdes.

Motoren i e-Expert er på 100 kW (136 hestekrefter) – og har et dreiemoment på 260 Newtonmeter.

Den lader svært raskt. På en 100 kW ladestasjon, lader du 80 prosent av 50 kWh-batteriet på 30 minutter, mens det store 75 kWh-batteriet bruker 45 minutter på samme øvelse.

Standard leveres bilen med enfaselader på 7,4 kW, mens kunder som ønsker raskere lading hjemme eller på jobb, kan velge trefase ombordlader på 11 kW.

Via en app på smarttelefonen kan brukeren kontrollere klima og sjekke ladestatus direkte fra smarttelefonen.

Tre lengder og flere konfigurasjoner

Med en nyttelast på opptil 1275 kilo, og en totalvekt fra 2800 til 3100 kilo – nærmer man seg også biler i klassen over. En vendesirkel på kun 11,3 meter, gjør at den også er svært hendig i bymiljøet. Ettersom de fleste versjonene er rundt 190 centimeter høye, betyr det at de også lett går inn i parkeringshus.

Del